Ahad, 10 Mei 2009

Kenangan Terindah Dengan Tuan Guru Haron Din...

Berikut merupakan foto yang saya ambil ketika menghadiri Seminar Pengubatan Islam yang berlangsung di Rajah Court Disember tahun lepas. Dah lama saya nak upload foto ni ke dalam blog saya namun ada saja halangan untuk saya berbuat demikian.

Sahabat yang sama menghadiri seminar tersebut bersama saya ialah Wan Sudirman, Hairi, Ainol dan Team Ruqyah Syar'iyyah bahagian Kuching, yang dipimpin oleh Ust Wan Yunus.

Penglibatan awal saya dalam ilmu rawatan Islam ini ialah apabila saya mula bergaul dengan Ust Wan Yunus. Beliau merupakan bekas pelajar Institut Agama Islam Negeri (IAIN)Sunan Ampel yang terletak di Surabaya, Indonesia. Ust Wan Yunus mempelajari Ruqyah Syar'iyyah ini bersama-sama dengan rakan seangkatannya di Indonesia dan apabila pulang ke tanah air beliau mempraktikkan dan menyebarluaskan ilmu rawatan Islam ini di kalangan ahli usrah bahagian Kuching.Bagi bahagian Bintulu, saya difahamkan Team Ruqyah Syar'iyyah dipimpin oleh Ust Al-Malik Faisal yang juga amat aktif merawat dengan menggunakan kaedah perubatan Islam ini. Ust Malik Faisal juga merupakan rakan seangkatan yang sama belajar dengan Ust Wan Yunus di IAIN Sunan Ampel, Indonesia. Saya juga sempat belajar kaedah-kaedah meruqyah dengan Ust Malik Faisal dan selalu juga berhubung dengan beliau jika ada kemusykilan tentang alam ghaib.


Bersama dengan TG Haron Din


Kelihatan Wan Sudirman dan Hairi sedang khusyuk mendengar penerangan dari Tuan Guru.


Saya dan Wan Sudirman


Rehat, Team Ruqyah Syar'iyyah Kuching.Ust Wan Yunus berada 2 dari kiri.


Tunggu turn untuk dirawat.Sebelum jadi perawat, kena 'dirawat' dulu.Ainol duduk di sebelah saya.

Tiada ulasan:

Catat Ulasan