Ahad, 7 September 2008

Inilah Takdir Allah...

Telah lebih sebulan saya berhenti kerja dari UAA Sdn Bhd, bermakna sudah sebulan jugalah saya bekerja di Perunding Muhandis. Terasa masa berlalu begitu pantas, pelbagai peristiwa yg berlaku dlm sebulan ini.

Sepanjang berada di Muhandis, hati saya berasa tidak tenteram. Hal ini demikian krn tersebarnya 'cerita tersembunyi' mengenai syarikat ini yang tidak saya ketahui sebelum ini. Sukar untuk saya nyatakan apa masalahnya, maka saya cenderung utk berdiam diri bg menjaga maslahat ummat.

Terdetik di hati saya, adakah ini 'absolute answer' dr Istikharah saya sebelum saya membuat keputusan utk resign dr UAA dan alalu menyertai Muhandis? Mengapa jwpn yg diperolehi lain dr yg diharapkan? Adakah ini yg dikehendaki dan ditetapkan oleh Allah ke atas diri saya? Bukanlah maksud saya utk menyangkal kehendak takdir, cuma saya perlukan jawapan dan pencerahan yg jelas supaya hati saya menjadi tenang dan tenteram.

Demi Allah, saya tidak menyalahkan Allah dalam hal ini. Saya perlukan nasihat dan pencerahan dr semua yg berlaku pd ketika ini...

Lantas, saya mengamalkan kembali zikir yg diajarkan oleh ustaz saya pd ketika dulu, untuk menenangkan hati dan memohon pencerahan dari Allah dr soalan yg berlegar di kepala saya ketika ini.

Tasbih Nabi Yunus "Laila ha illa anta subhanaka, inni kuntu minaz zholimin"

"Tiada tuhan selain Engkau, Wahai Allah, Maha Suci Engkau, sesungguhnya aku telah menzalimi diriku sendiri"

Ustaz saya mengatakan bhw tasbih Nabi Yunus ini amat baik diamalkan pd ketika kita mengalami kesulitan. Insya Allah, Allah akan menuntaskan semua masalah yg kita hadapi, berkah dari kalimah zikir ini. Amatlah disarankan kpd pembaca semua agar membaca tasbih ini sebanyak 100 kali sehari, atau lebih bg memperolehi keberkatan.

Tiada ulasan:

Catat Ulasan