Ahad, 30 November 2008

Hari Ahad...

Hari ini saya menghadiri 2 pengilan. Satu di Kampung Boyan, sepupu saya berkahwin, anak Usu Mail. Majlis pengilan yang kedua pula di Dewan Serbaguna RPR Fasa 2, Kuching. Ini Emmot dan Wok yang kahwin. Emmot adalah classmate saya semasa di Kolej Abdillah, manakala Wok pula adik kepada Along, staf sekerja saya di Perunding JHL.

Semasa di dewan, saya terjumpa dengan Adoy, kawan saya di Kolej dahulu. Lama juga saya dah tak berjumpa dengan dia, kalau berjumpa pun bila ada majlis perkahwinan atau hari raya sahaja. Adoy merupakan atheletes tennis di Kolej Abdillah. Dia juga sering mewakili sekolah dan bertanding di peringkat kebangsaan. Walaupun terkenal, Adoy masih remain humble dan baik kepada semua orang. Sifat peramahnya masih ada walaupun sudah lama tidak berjumpa. Adoy bekerja sebagai engineer di Subang Airport di Kuala Lumpur.

Banyak perkara yang kami sembangkan. Soalan yang biasa ditanya adalah sudah berumahtangga atau belum. Saya yang 1st sekali mengajukan soalan tersebut kepadanya. Adoy hanya ketawa dan mengatakan yang dia msih lagi bujang. Kami berdua senasib. Hahahaha...

Selain Adoy, ada juga kawan-kawan lain di majlis tersebut. Kami berkumpul, bersembang mengenai perkara-perkara baru dan bergambar bersama pengantin. Sungguh meriah dan havoc. Sekali sekala berjumpa memang menyeronokkan.

Selesai majlis, saya mengambil Bahtiar dan Aied di rumah. Kami menuju ke The Spring untuk melihat ada buku-buku terbaru di MPH Bookstore. Sesampai sahaja di The Spring, keadaan sesak dengan kereta dan orang ramai. Kami terpaksa parking agak jauh dari pintu entrance The Spring.

Semasa di The Spring, Jalot menelefon saya bertanyakan saya di mana. Saya menyuruh dia datang ke The Spring untuk join kami sama-sama mencari buku. Jalot setuju dan dia pada ketika itu berada di Masjid Bahagian Kuching.

Sementara menunggu Jalot sampai, kami menunaikan solat Zuhur terlebih dahulu. Kemudian kami makan di foodcourt, sambil melihat orang ramai di sana. Suasana sangat meriah dan ramai orang yang datang keluar masuk ke shopping complex ini.

Jalot datang semasa kami sedang makan. Selesai makan kami terus ke MPH untuk melihat buku.

Oh ya! Hari ini 1st time saya merasa makan Hotdog 1901. Sangat sedap dan mengenyangkan. Sebelum ini saya hanya mendengar sahaja dari mulut ornga mengenai keenakan hotdog tersebut, pada hari ini baru saya berpeluang untuk merasainya.

Kami pulang ke rumah selesai solat Asar di Masjid Darul Ittihad, Kenyalang Park. On the way pulang, awan telah berarak mendung menandakan hari nak hujan. Sekarang ini hujan selalu turun pada sebelah petang. saya memecut kereta agar cepat sampai ke rumah..

Hari ini memang meletihkan, tambahan pula saya tidak cukup tidur malam tadi. Saya tidur sebaik sahaja sampai di rumah. dan bangun ketika hari sudah Maghrib. Saya bergegas menunaikan rukun Islam yang wajib itu setelah membersihkan diri.

Hmmm... seronok rasanya hari ini. Tapi agak keletihan, maklumlah, banyak menghabiskan masa dengan memandu.

Wallahu 'alam.

Tiada ulasan:

Catat Ulasan