Rabu, 3 Disember 2008

Sakit Perut Weh...

Tadi saya dan sahabat saya Jalot menunaikan solat Isyak di Masjid At Taqwa Kpg Gita. Cadangnya sebelum itu hendak mendengar kuliah Maghrib Ust Azmi di Surau Kpg Tupong, tapi oleh kerana masa tidak mengizinkan, kami sembahyang di Kpg Gita sahaja. Lagipun kami perlu berjumpa dengan ust Ishak untuk submit borang kursus pengubatan Islam anjuran Darussyifa Sarawak.

Selesai menghantar borang di rumah ustaz, saya dan Jalot singgah di 84 Cafe untuk menjamu selera. Saya minum air kedondong manakala Jalot pula air teh halia. Memang sedap, masam dan manis bergabung rasa. Tambahan pula minuman sejuk, amat segar dan memuaskan.

Saya makan lamb shoulder, Jalot pula makan spaghetti. Tengah menjamu selera, Ainol pula datang untuk berjumpa dengan abang iparnya. Kami bersembang seketika.

Apabila sampai di rumah, tiba-tiba perut saya memulas. Apalagi, ke 'bank' lah jawabnya. Sekarang ni masa tengah menaip pun masih lagi terasa memulas. Mungkin kerana air kedondong tadi yang terlalu masam. Perut manusia kadang-kadang mudah memulas apabila terkena minuman atau makanan masam.

Insya Allah, esok elok lah perut ni. Mudahan laa...

Tiada ulasan:

Catat Ulasan