Selasa, 2 Disember 2008

Tika Bulan Tersenyum...




Pagi tadi seusai solat Subuh, ibu saya bertanyakan kepada saya sama ada saya ada melihat atau tidak 'bulan tersenyum' di langit malam tadi. Saya agak terkejut dengan pertanyaan tersebut kerana saya sangkakan hanya saya dan kawan saya, Halik yang perasan dengan fenomena tersebut semasa berada di airport malam tadi.

Malam tadi, saya singgah di Petronas Jln Hui Sing untuk menunaikan solat Maghrib sebelum ke airport untuk mengambil Halik yang akan tiba dari Bintulu. Sesampai sahaja saya di airport, semasa saya keluar dari kereta, saya memandang ke langit secara spontan. Saya terkejut apabila melihat bulan tersenyum di langit. Bulan sabit dalam kedudukan melintang manakala 2 butir bintang di atas bulan tersebut seolah-olah membentuk mata. Bulan sabit itu pula seperti bibir yang mengukir senyum.

Saya sms Iko dan Azman. Azman tidak menjawab sms saya, manakala Iko yang pd ketika itu berada di Satok mengatakan dia juga perasan dengan kejadian tersebut.

Apabila Halik tiba, dia juga perasan dengan fenomena tersebut semasa keluar dari kapalterbang. Kami benar-benar berasa takjub dengan kejadian tersebut. Ia seolah-olah langit sedang tersenyum kepada penduduk di dunia.

Semasa di tempat kerja, kebanyakan pekerja di site juga perasan dan melihat kejadian tersebut. Saya sms dengan beberapa orang kawan saya mengenai kejadian malam tadi, ada yang melihat, ada yang tidak perasan atau melihat kejadian tersebut. Yang lebih menarik lagi, fenomena tersebut mendapat liputan meluas di media massa dan elektronik.

Utusan Malaysia, Berita Harian dan Buletin Utama ada memaparkan 'bulan tersenyum' tersebut.
Begitulah kuasa Allah. Dia menampakkan kebesaranNya di dada langit untuk hamba-hambaNya yang mahu berfikir.





















2 ulasan:

  1. Aih.. ada dalam news juak kah syeakh... Subhanaullah

    BalasPadam
  2. ada juak ku nangga bulan tersenyum nya...kacak jak rupanya

    BalasPadam