Jumaat, 8 Mei 2009

Sihir Pengasih?

Selasa lepas, saya dan Wan Sudirman merawat seorang perempuan yang dipercayai terkena sihir pengasih oleh bekas kekasihnya sendiri. Kami ke lokasi tempat tinggal perempuan ini yang terletak di Flat Batu 5, Matang.

Semasa sesi interview dijalankan, si pesakit mengatakan badannya terasa panas dan kurang selesa. Sebelum ini pesakit pernah menerima rawatan dari banyak tempat, termasuklah dukun bangsa Kedayan. Bangsa Kedayan memang dikenali keampuhan ilmu sihir dan batinnya. Lazimnya bangsa Kedayan tinggal di area Miri dan ke atas (Limbang, Brunei dan Lawas).

Difahamkan sihir dihantar melalui bauan minyak rambut yang dipakai oleh bekas teman lelaki perempuan tadi. Si pesakit tercium bau minyak rambut tersebut, dan secara tiba-tiba pening kepala. Semenjak itu, si pesakit mengalami banyak peristiwa ganjil dan sering sakit-sakit seperti tidak dapat tidur malam, mimpi perempuan tua sedang menyihir, sakit bahagian punggung dan lain-lain.

Sesi ruqyah dimulakan selepas solat Maghrib. Oleh kerana selepas Isyak saya ada temujanji lain, saya bercadang untuk melakukan 'ruqyah express'. Muqaddimah dimulakan, pesakit sudah mula menggeletar.

Azan Isyak berkumandang, saya hentikan sesi ruqyah tersebut bagi memberi laluan azan dan seterusnya solat Isyak berjemaah bersama dengan pesakit dengan diimami oleh Wan Sudirman. Sesi ruqyah disambung selepas solat Isyak.

Si pesakit menangis, kedua-dua belah tangan terangkat dengan sendirinya. Saya ajak berdialog dengan diplomasi. Semasa kerasukan, si pesakit tidak terlalu agresif, hanya menangis dan minta dikasihani. Pada mulanya jin dalam tubuh pesakit enggan bercakap, setelah diugut dan dibacakan ayat 'Tahriqul Jin' (Pembakar Jin), jin tersebut mula bercakap.

Jin ini mendakwa yang dia dihantar oleh seseorang, tidak beragama, tidak ingat umur sendiri dan tidak tahu asal-usulnya sendiri. Pada sangkaan saya mungkin jin ini diambil oleh tukang sihir dari kawasan hutan atau gunung secara rawak dan dipelihara seperti anak yatim. Saya teruskan dengan ayat-ayat ruqyah yang lain dan pesakit semakin kuat tangisannnya dan merasa kesakitan.

Oleh kerana masa semakin suntuk, saya bercadang untuk menamatkan sesi rawatan dengan segera. Tambahan pula Azry dah mula call saya, mungkin dia menanyakan di mana saya berada. Saya tawarkan Islam kepada jin tersebut dan diberi nama Khadijah. Wan Sudirman memimpin bacaan syahadah dan Angkat Sumpah terhadap jin tersebut.

Jin dihantar ke Masjid At Taqwa Kpg Gita, Petra Jaya dengan kaedah tarik.Alhamdulillah, semuanya dengan izin Allah.

3 ulasan:

  1. kami hnye couple 3 bulan ye...dan selepas kmi putus 3 bulan...sy blh hidup tanpa die...tp ble tibe2 die datang kmbali dalam hidup sy sebagai kawan...sy epy sgt...dan sy msh menagih cinta die tok sy.tp knpe sy sggup wt bende gile tok dapat kn cnta die..sy mcm owg x bermaya setelah sy taw cinta die bukan tok sy..24 jam sy teringat kt die ye...sy mcm angau ye kt die...dan sy snggup singkir kan semue laki dalam hidup sy semata2 sy nak kn die...malahan die x berharta pun.x hensem pun,x menpunyai ape2 pun...just die berjudi ye...npe ye sy jadi mcm 2 kat die...

    BalasPadam
    Balasan
    1. mungkin anda disihir...

      Padam
    2. anda seperti saya juga,angau x tentu pasal........jawapannya tiada,sedang mencari.....x tau sampai bila????????........!!!!!!!kiamat agaknya

      Padam