Jumaat, 21 Mei 2010

Aura...


Assalamualaikum kepada semua pembaca blog ini, terima kasih kerana masih setia mengikuti perkembangan blog ini. Saya mohon maaf kerana blog ini agak terabai kerana disebabkan kesibukan masa dan kadang-kadang saya sendiri tidak sempat untuk sentiasa mengupdatekan blog ini. Hal ini demikian kerana saya jarang-jarang berada di rumah kerana memenuhi tuntutan masyarakat seperti travelling, urusan keluarga, program usrah dan dakwah dan lain-lain.

Kira-kira 2 minggu yang lepas, saya dan ibu (Hjh Fatimah) menghadiri talk yang diadakan di Harbour View Hotel, mengenai satu produk baru yang diperkenalkan di negeri Sarawak. Saya dan ibu ke sana selepas solat Zuhur. Walaupun agak keletihan selepas keluar sarapan pagi di Old Town dengan Anan dan Saiful pada sebelah paginya kerana ada perbincangan perniagaan, saya gagahkan diri juga kerana mengenangkan ibu yang telah berjanji dengan rakannya untuk menghadiri talk tersebut.

Kami berdua tiba kira-kira jam 2:15 petang. Pada ketika itu ruang talk sudah penuh dihadiri orang awam untuk mendengar talk tentang produk terbaru ini. Selesai mendaftar dan menulis nama, saya dan ibu mengambil tempat duduk di barisan depan sekali.

Produk yang diperkenalkan ialah perfume aura, atau minyak wangi aura. Perfume ini masih baru di pasaran, dan mendapat sambutan yang amat memberangsangkan di Semenanjung. Kali ini syarikat tersebut berusaha untuk meluaskan pasaran produknya ke Sabah dan Sarawak. Ramai stokis dan jutawan yang telah sukses dalam perniagaan ini memberi sharing dan berkongsi pengalaman mereka dalam perniagaan ini. Pihak penganjur mempamerkan data jualan lengkap dengan bukti dan testimonialnya sekali tentang produk ini. Auralife, demikianlah nama jenama perfume tersebut.

Saya tertarik dengan produk ini. Saya amat sukakan wangian, tak kiralah minyak wangi ke, minyak attar ke, setanggi, gaharu dan kemenyan, asalkan sesuatu yang wangi, saya memang suka. Saya suka kalau orang menghadiahkan minyak wangi kepada saya. Tak kiralah minyak wangi mahal atau murah, asal sedap dihidu oleh hidung.

Bezanya perfume ini dengan minyak wangi yang lain ialah, ia telah diprogramkan dengan kaedah aura saintifik iaitu mempunyai keupayaan untuk memperbaiki kesihatan dan aura badan seseorang (sudah tentu dengan izin Allah). Seperti yang kita telah sedia maklum, setiap benda hidup dalam dunia ini mempunyai auranya sendiri. Jika aura ini terganggu, maka ia akan menyebabkan kita jatuh sakit dan mempengaruhi emosi dan sikap seseorang. Aura juga mempunyai pengaruh terhadap emosi seseorang. Jika auranya positif, insya Allah ini akan menjadikannya seorang yang sentiasa ceria, minda positif, periang, tenang dan memiliki fizikal yang sihat. Malah dengan aura ini juga ia mampu mempengaruhi orang di sekelilingnya. Contohnya, apabila kita bergaul dengan orang yang soleh dan sentiasa mengukir senyuman di wajahnya, maka secara tidak langsung kita juga akan 'terpengaruh' dengan aura positif yang dipancarkan orang soleh tersebut. Malah, jiwa kita juga akan terasa tenang dan bahagia kerana tempias aura positif orang soleh tersebut. Demikian juga jika sebaliknya, jika kita duduk dengan orang yang berminda @ beraura negatif, maka kita akan ikut terpengaruh dengan aura tersebut. Jika orang tersebut pemarah, kemungkinan juga kita akan terikut menjadi orang yang pemarah, paling kurang pun mungkin kita akan jadi mangsa kemarahan orang tersebut.

Produk ini disahkan halal oleh YADIM, dan boleh dibawa bersolat. Ada seorang ustaz yang turut memberi sharing dalam talk tersebut menceritakan pengalamannya merawat seorang pemuda yang mengalami masalah buta setelah bangun dari tidur tanpa diketahui akan sebabnya. Bapa pemuda tersebut merupakan orang yang kaya dan berpengaruh, telah berhabis wang dan masa kerana merawat anaknya. Doktor masih gagal mengesan punca bagaiman pemuda tersebut menjadi buta. Last-last, si bapa berjumpa dengan ustaz tersebut dan memohon agar ustaz tersebut sudi merawat anaknya.

Ustaz tersebut membuat sembahyang hajat, kemudian mengambil sebekas air dan didoakan serta disemburkan sedikit perfume Auralife ke dalam air tersebut. Air tersebut disapu ke wajah pemuda tersebut disertai dengan doa. Ahli keluarga pemuda tersebut juga dinasihatkan agar melakukan solat hajat mohon kesembuhan khas untuk pemuda malang itu.

Singkat cerita, sebaik sahaja bangun pada keesokan paginya, si pemuda tersebut terkejut kerana dapat melihat semula. Matanya tidak buta lagi. Gemuruhlah syukur dan pujian kepada Allah dilafazkan oleh pemuda dan keluarganya, kerana Allah telah menyembuhkan mata si pemuda.

Cerita di atas adalah kisah benar yang berlaku di salah sebuah negeri di Semenanjung. Cerita saya pula, semenjak ibu saya menggunakan produk Auralife ini, beliau jarang bangun tengah malam untuk membuang air kecil. Ibu ada penyakit kencing manis, yang mana penghidap penyakit ini akan mengalami masalah kerap kencing. Namun setelah menggunakan produk ini, ibu boleh tidur dengan nyenyak dan selesa tanpa perlu bangun tengah malam lagi.

Perfume Auralife didatangkan serta dengan Pil Minda yang baik untuk kesihatan otak dan minda. Insya Allah, sesiapa yang istiqamah mengamalkan pengambilan pil minda, akan memudahkan proses pembelajara, tumpuan dan perhatian lebih fokus dan tajam, mudah menghafal dan lain-lain.

Seorang pengguna menyatakan dalam testimonialnya mengatakan anaknya ada masalah lembam, iaitu lambat bercakap dan lembab dalam pelajaran. Dah naik darjah 5 pun masih tidak tahu membaca. Semenjak menggunakan Pil Minda ini, alhamdulillah anaknya sudah mampu membaca.

Saya masih mempunyai stok perfume aura ini. Kepada yang berminat boleh menghubungi saya di talian 016 8576778. Kepada sesiapa yang berminat untuk menjadi ejen produk ini, anda berpeluang untuk menjana pendpatan sehingga 6 angka dalam seminggu, insya Allah. Pelan pemasaran yang mudah dan adil, serta boleh juga menjana keuntungan melalui penjualan runcit dengan keuntungan yang berlipat kali ganda.

Harga sebotol : RM 33.00 (pelbagai jenama untuk lelaki dan perempuan yang diinspirasikan dari jenama antarabangsa)

Menjadi ejen produk : RM 340.00 (harga untuk negeri Sarawak).


Berminat? Hubungi saya Asri bin Sapiee di talian 016 8576778. Jangan tunggu lama-lama. Ini peluang perniagaan yang amat bagus dan menguntungkan. Pelan pemasaran yang adil dan mudah. Penerangan percuma akan diberikan. Tiada unsur penindasan. Perniagaan ini mengamalkan konsep Ta'awun (tolong-menolong), Insya Allah.

Tiada ulasan:

Catat Ulasan