Isnin, 23 Mei 2011

Pagi nan Indah...

Sebaik azan Subuh dari masjid Husnul Khatimah Kpg Semerah Padi dilantunkan, saya terjaga dari tidur. Rasanya kurang nyenyak menikmati tidur kerana saya tidur lewat malam tadi setelah pulang dari merawat sebuah keluarga yang diganggu saka keturunan. Letih juga merawat kerana msalah yang dihadapi agak rumit. Ada 2 pesakit dari keluarga berkenaan yang kerasukan teruk sehingga memaksa saya dan Wan Sudirman menggunakan kaedah hiris dan tekan titik lemah jin pada badan pesakit.

Walaupun masih dalam keadaan mamai, saya gagahkan juga untuk bangun dan membersihkan diri. Solat Subuh didirikan dengan penuh pasrah dan berserah diri kepada Allah. Pagi ini saya dan Saiful akan menghantar Azry dan Faizul ke airport untuk ke Limbang.

Selepas itu, saya dan Saiful pergi sarapan pagi di Satok. Suasana pasar sayur di Satok kelihatan amat meriah. Cina dan Melayu saling bergandingan berdagang dan menarik perhatian pelanggan untuk menjual hasil tani mereka. Seronok pula kami melihatnya.

Harga hasil tani di pasar tersebut dijual dengan cara borong. Kesemuanya dijual dengan harga yang murah belaka. Seronok pula saya melihat. Terlintas dalam benak fikiran saya satu hari kelak saya akan menceburkan diri dalam bisnes, tak kiralah apa jenis bisnes sekalipun. Asalkan dengan berniaga, saya dapat meningkatkan taraf dan kualiti hidup saya di samping mengikuti sunnah Rasul.

Saya dan Saiful sering juga bersembang tentang bisnes. Angan-angan kata orang. Tapi tak salah rasanya kalau kami berimpian seperti itu. Pelbagai perancangan yang kami buat. Namun hambatan paling utama dalam berniaga ini ialah modal permulaan. Walaupun demikian, kami enggan menjadikan modal ini sebagai penghalang untuk berjaya.

Doakan kejayaan kami, insya Allah...

Tiada ulasan:

Catat Ulasan