Isnin, 8 September 2008

Bazaar Ramadhan di Semarak

Hujan petang tadi tidak mematahkan semangat saya dgn 2 org sahabat saya, Bahtiar dan Aied utk pergi melihat keadaan bazaar Ramadhan di Semarak. Kami ke sana dgn menaiki kereta Aied, memandangkan tempat parking penuh, Aied memarkingkan keretanya di Masjid At Taqwa Kpg Gita.

Suasana di bazaar amat sibuk. Kedengaran suara peniaga melaungkan barang2 jualan, sehingga menampakkan kemeriahan bazaar tersebut. Aneka mcm kuih muih, lauk pauk yg lazat menarik perhatian kami. Kuih buah ara, senangin, seri muka, ayam masak merah, terubok panggang, murtabak, air tebu dan kelapa dan ABC serta macam2 lagi yg dijual .Saya menyempatkan diri utk membeli cucur rodey dan samosa. Favourite saya sejak dulu. Dalam pada itu, saya terdengar suara memanggil saya, "Laksa haji!"Bila saya menoleh, Kak Siot rupanya, kak Siot mmg pandai membuat laksa sarawak. Laksa kak Siot adalah favourite saya sejak saya belajar di Politeknik. Laksa paling enak di Swk!

Selesai membeli belah, kami pun pulang memandangkan masa utk berbuka puasa semakin dekat. Kereta Aied meluncur laju membelah jalan Petra Jaya yg basah dek hujan...

Indah sungguh Ramadhan di Kuching...

Tiada ulasan:

Catat Ulasan