Selasa, 23 Mac 2010

Khasiat Minyak Morhabshi...


Petang tadi, sebaik pulang dari pejabat, saya melihat ibu terbaring di sofa, manakala ayah mengurut telapak kaki ibu dengan minyak angin.

Saya : Kenak ngan mak, pak?
(kenapa dengan mak, ayah?)

Ayah : Mak kau tang tiba-tiba jak muntah tek, angin kali...
(mak engkau ni, tiba-tiba je muntah, masuk angin barangkali)

Saya melihat mak yang dah tertidur di sofa sambil ayah mengurut telapak kakinya. "Salah makan agaknya..." saya bergumam.

Saya : Dah makan pil?

Ayah : Belum. Kaktok (lepas ni) bapak beli pil ubat pakei (buat) mak kau.

Saya segera membersihkan diri. Azan Maghrib berkumandang tidak lama selepas itu. Usai solat, saya mengisi air filter dalam gelen besar yang pernah digunakan untuk membawa pulang air zam-zam sejak pulang haji dahulu. Setelah penuh, saya bawa ke bilik dan letak atas sejadah. Bacaan hizib dan Al-Ma'thurat saya tangguhkan untuk petang ini. Saya berniat hendak membuat air ruqyah.

Solat Hajat dilaksanakan. Saya berdoa dan memohon kepada Allah agar Dia memberkahi air tersebut agar dapat menjadi penawar bagi segala jenis penyakit, baik zahir mahupun batin.

Selesai berdoa, maka bacaan ruqyah pun dimulakan. Setiap ayat-ayat ruqyah saya hanya baca satu kali sahaja, sehingga pada penghujungnya, saya baca selawat Syifa dan Tafrijiah masing-masing 3 kali. Kemudian saya hembus air tersebut sehingga habis nafas sebanyak 3 kali, dengan niat air tersebut menjadi air penawar.

Saya tuang air ke dalam gelas, dan membawa bersama Minyak Morhabshi yang saya beli melalui online tidak lama dahulu ke dalam bilik ibu saya. Ibu yang masih terbaring di atas katil, saya beri dia minum air ruqyah dan menyapukan minyak Morhabshi tersebut ke perut, leher dan kepala. Sambil menyapu dan mengurut, saya baca doa-doa penyembuh yang pernah diajar oleh Rasulullah dengan harapan Allah akan sembuhkan ibu saya.

Selesai semua itu, ibu tertidur kembali. Tampak sedikit kelegaan pada wajahnya. Alhamdulillah, hilang kebimbangan di hati saya apabila melihat ibu tidur dengan nyenyak selepas disapukan minyak Morhabshi dan minum air ruqyah.

Kisah kemujaraban minyak yang saya beli melalui online ini bukan hanya berlaku kepada ibu saya. Malah anak buah saya, Adam yang terkena demam panas minggu lepas turut merasa kemujaraban minyak tersebut.

Kisahnya bermula apabila kami sekeluarga membuat kenduri arwah untuk nenek sebelah ibu, Allahyarhamah Hjh Menah pada Jumaat lepas. Setelah azan Maghrib, saya mula mengimamkan solat tersebut yang hanya dihadiri oleh kaum keluarga kami sahaja, kecuali Wan Sudirman yang dijemput khas untuk kenduri malam tersebut. Adam mula meragam dan menangis tanpa henti. Saya ingat mungkin Adam menangis sekejap sahaja, rupanya berlarutan sehingga habis majlis tahlil tersebut. Kakak ipar dan abang saya dah mula susah hati. Ayah berusaha memujuk Adam supaya berhenti menangis, namun tak berjaya. Akhirnya, saya juga yang jadi last action hero ;-). Saya sapukan minyak Morhabshi ke badan Adam sambil membaca Al-Fatihah dan doa menurunkan suhu badan. Tidak lama selepas itu, si kecik tu pun diam dan berhenti menangis.

Esoknya saya ziarah ke rumah abang saya, nak tengok si Adam. Eh! Elok pulak budak Adam tu saya tengok. Siap main kejar-kejar lagi dengan kakak-kakak dia. Dalam semalam je, suhu badan Adam turun dan terus sembuh dari demam, dengan izin Allah. Alhamdulillah.

Itu adalah 2 peristiwa yang berlaku mengenai kemujaraban minyak Morhabshi yang saya beli. Minyak serbaguna ini banyak khasiatnya, saya tidak bercadang untuk list down kesemua khasiat minyak tersebut dalam entry kali ini, cuma jika anda ingin tahu apa itu minyak Morhabshi dan khasiat-khasiatnya, sila klik pada link yang terletak pada bahagian atas sebelah kanan blog ini.

Difahamkan, minyak ini juga sesuai digunakan untuk merawat masalah histeria, kerasukan dan sihir. Saya berpendapat, para perawat Islam boleh menggunakan dan memanfaatkan minyak ini dalam sesi rawatan mereka. Insya Allah.

Dan, minyak ini boleh jadi alternatif kepada minyak dhab yang sukar diperolehi di negara kita. Bagi yang dah berumah tangga tu, ehem, boleh cubalah. Confirm bini senyum lebar... ;-)

2 ulasan:

  1. Alhamdulillah. Terima kasih kerana berkongsi pengalaman tuan menggunakan minyak herba ini. Sememangnya semua yang berlakubafalah dengan izin Allah dan kita hanya berusaha. Semoga Allah memberikan pahala yang berterusan kepada allahyarham ustaz hamid yang menemukan formula minyak morhabshi ini.

    BalasPadam